De Dragobete: frezii, ciocolată şi multă iubire

Imi plănuisem ca astăzi să postez un video drăguţ pe care vi-l dedicam din suflet, dar din păcate nu am reuşit fiindcă are un format pe care nu-l suportă wordpress. L-am convertit şi tot degeaba. Pe net nu e de găsit. Eu l-am filmat de la tv, dar probabil nu mă pricep eu. Încă nu sunt foarte bine familiarizată cu blogging-ul.  Dacă cineva mă poate ajuta îi sunt recunoscătoare.

Din acest motiv mi-am găsit altceva de pălăvrăgit, la fel de drăguţ. Sper să vă placă😀.

Am acum pe birou un bucheţel  cu frezii şi nu pot să nu adulmec mirosul excepţional şi pătrunzător pe care îl emană. Simt primavară în adâncul plămânilor! Ador freziile. Îmi place să le miros, să le văd, să le ating, să le am în casă. Şi mă bucur că iubitul mi le-a oferit🙂, impreună cu o ciocolată şi multă dragoste :X.

Voi ştiaţi că dintre toate tipurile de frezii, freziile albe emană cel mai puternic miros? Nu este de mirare, aşadar, că ele sunt folosite cel mai des în industriile de parfumuri şi uleiuri aromate.

Freziile sunt originare din Africa de Sud şi au fost aclimatizate de către medicul german Freese, de unde le vine şi numele (din anul 1886). Au fost importate în Europa la sfârşitul secolului XIX când au început să fie utilizate în aranjamente florale, în buchete alături de alte specii flori, în grădini sau în ghivece.

Sunt delicate, sensibile , parfumate, florile au formă de trompetă şi vin într-o varietate mare de culori (albe, galben-aurii, portocalii, roşii, roz, mov, purpurii sau bicolore). Cultura lor se realizează în locuri luminoase şi aerisite. În codiţiile climatului temperat caracteristic ţării noastre, freziile se cultivă în seră. Se obţin din bulbi şi seminţe, iar aroma şi parfumul lor sunt preferate pentru săpun, creme şi loţiuni pentru corp.

Freziile în general şi cu atât mai mult freziile galbene sunt asociate cu prietenia şi valorile care decurg din aceasta încredere, dragoste, speranţă. Semnificaţia freziilor roşii denotă armonie, suavitate, inocenţă şi încredere.

Pe mine mă încântă de fiecare dată cu gingăşia, coloristica şi parfumul lor inconfundabil. Îmi dau mereu un sentiment de bucurie, de bună dispoziţie, de trezire la viaţă după o iarnă lungă şi geroasă.

Sunt minunate! Îmi bucură privirea! Îmi trezesc simţurile!

Fotografiile spun totul despre frumuseţea şi delicateţea lor. Păcat că nu pot ataşa şi mirosul. =)) Dar vi-l imaginaţi voi.

Aaaa şi să vă spun un secret! Frezia este considerată floarea ce simbolizează misterul. Taina ei se referă la faptul că nu îşi eliberează mirosul atât de îmbătător, de inconfundabil şi de atrăgător, decât într-un ambient prietenos, atât ca temperatură şi umiditate, cât şi ca emoţia cu care este ingrijită.

Sunt numai bune de oferit… mamei, iubitei, bunicii, prietenei, colegei de şcoală sau de serviciu şi în general tuturor femeilor!

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/02/24/de-dragobete-frezii-ciocolata-si-multa-iubire/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

