Broşa cu camee

Iată frumosul mărţişor primit de la iubitul meu, care mi-a bătut obrazul (în glumă) pentru că nu am menţionat nimic despre el în postul : Mărţişorul de ieri şi de azi.

El ştie că îmi plac cameele şi nu e prima dată când îmi dăruieşte una.

Broşa este  sculptată în fildeş.  Cel puţin aşa a spus vânzătoarea, însă sunt puţin sceptică în privinţa asta, pentru că ştiu ce proces presupune pentru a intra în posesia fildeşilor. Iar gândul mă îngrozeşte.

Ştiţi câţi elefanţi sunt ucisi pentru ca noi să beneficiem de frumoasele bijuterii sculpate în fildeş?

Ştiţi că fildeşul era folosit pentru bile de biliard, clape pentru pian, cimpoi şi o gamă largă de obiecte ornamentale?

Fildeşul (care se mai numeşte şi ivoriu) este un material provenit în special din colţii elefanţilor, mai puţin de la rinoceri, morse sau mamuţi.

Fildeşul este folosit în scopuri ornamentale, dar asasinarea miilor de elefanţi a creat numeroase controverse. Astfel , în 1989, a fost introdusă, la nivel global, o interdicţie de a vinde fildeş. În acel moment scăderea numărului de elefanţi devenise îngrijorătoare şi se aşteptau măsuri de salvare a speciei.

În SUA importul ilegal de fildeş este o afacere înfloritoare ,dar ceea ce este cu adevărat înspăimântător este că circa 8% dintre elefanţii din Africa sunt ucisi anual pentru recoltarea ilegală a fildeşilor.

Un studiu asupra populatiilor de elefanti africani, efectuat de catre zoologii din cadrul Universitatii din Washington arată că elefanţii vor dispărea în totalitate până în 2020.

Deşi  comerţul cu fildeşi a fost interzis în urmă cu 22 de ani, anual sunt ucişi peste 38 000 de elefanţi africani(conform unui raport IFWW – International Fund for Wildlife Welfare).

Sunt complet împotriva comerţului ilegal de fildeş, dar din păcate nu am nicio putere ca să schimb această grozăvie😦.  Nu vreau să-mi imaginez suferinţa elefanţilor şi vreau să cred că broşa şi lănţişorul meu cu camee provin de la comerţul legal de fildeş.

Puteţi să vi-i imaginaţi fără colţi?

Surse:

www.descopera.ro

www.ecomagazin.ro

www.wikipedia.ro

 

 

Published in: on Martie 1, 2011 at 22:43  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/03/01/brosa-cu-camee/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

