Motivul chiulangiilor azi

–          Măcinic în străchioară, de ce n-ai venit la şcoală?

–          N-am venit că n-am putut, că burtica m-a durut.

Despre Mucenici citiţi aici.

http://www.crestinortodox.ro/datini-obiceiuri-superstitii/obiceiuri-mucenici-68792.html

http://www.crestinortodox.ro/diverse/sfintii-40-mucenici-87984.html

Published in: on Martie 9, 2011 at 17:57  Comments (2)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/03/09/motivul-chiulangiilor-azi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 comentariiLasă un comentariu

  1. MUCENÍC1, mucenici, s. m. (Pop.; de obicei la pl.) Un fel de colăcel (împletit în formă de 8) preparat din aluat copt sau fiert, cu nuci și cu zahăr sau cu miere, care se mănâncă în ziua de 9 martie. – Cf. rus. mučnik „plăcintă de secară”. … mai invata sa scrii fato! Mai si spui ca esti la Jurnalism.Poate asa se pronunta la tine acolo in Mizil, dar nu se scrie asa. Sa stii ca si dex-ul asta online e bun la ceva…ia vezi poate devine noua ta carte preferata ca nu prea cred ca il folosesti:)

    • E în regulă ce mi-ai scris. Mulţumesc pentru atenţionare şi pentru feedback.
      Iniţial am scris mucenici, dar pentru că în zona de unde vin, adică Mizil(nu ştiu ce legătură ai cu oraşul meu dacă a trebuit să menţionezi de unde sunt), toată lumea foloseşte temenul măcinici şi pentru că eu cu termenul ăsta am crescut, am scris măcinici. Ştiu că dex-ul spune altceva privind semnificaţia măcinic/ mucenici şi că sunt diferite sensurile, dar mai sunt şi alte zone în care se foloseşte termenul asociat mucenicilor.

      Nu ştiu cine eşti şi de unde eşti, dar la noi se fac mucenici fierţi în apă, se presară deasupra scorţişoară, nucă şi lămâie şi se mănâncă din farfurie sau castron. Puţine persoane fac mucenici moldoveneşti (acei colaci de care aminteşti tu şi care sunt delicioşi).

      Dat fiind acest subiect sunt curioasă cum se fac mucenicii la voi, cei care intraţi pe blog şi cum îi denumiţi, măcinici sau mucenici.


Lasă un răspuns

