Şoc!!! Fire albe! =))

De o bună perioadă  de timp am identificat în podoaba capilară două fire albe. Mi-am zis: „Ăsta e norocul meu!”. Nu mă deranjau! Le mai ascundeam printre  cele naturale , mai îmi schimbam freza, până când, am făcut o cercetare amănunţită a firelor de păr de pe dovleac (ghindă, în cazul meu) şi am avut surprinderea să mai găsesc încă 3 fire albe. 5 în total, dacă aţi pierdut numărul…

Şoc şi panică! =)) Am devenit babă prematur! Am foarte mult noroc (dar nu-mi dau seama niciodată de el)! Am un păr stresat!

Păr alb = Longevitate
Dacă te enervează peste măsura firele care ţi-au încărunţit timpuriu, uite vestea bună:

Sunt semn că vei avea viaţa lungă! (amuzant, nu?)

Haideţi să vedeţi şi voi cauzele albirii părului ca să nu vă panicaţi sau să intraţi în depresie când depistaţi că sunteţi… ninşi în cap!

Incărunţirea este asociată de obicei cu înaintarea în vârstă. Dar nu întotdeauna trecerea anilor este cauza. Motivele apariţiei firelor albe sunt multiple şi pot ţine atât de bagajul genetic al fiecăruia cât şi de factorii de mediu şi stilul de viaţă.

Primele semne de încărunţire pot apărea de la 18 ani, până la 30- 40 de ani. În majoritatea cazurilor,de vină este moştenirea genetică. Dacă unul dintre părinţi sau bunici avea ceva fire albe până în 30 de ani, este foarte probabil ca şi părul tău să încărunţească mai devreme.

Stresul contribuie şi el la apariţia primelor fire albe. O persoană care trece printr-o perioadă îndelungată de stres şi anxietate poate observa în timp apariţia unor fire albe. Odată cu evoluţia socială, tinerii lucrează şi au responsabilităţi mai mari decât în vremea părinţilor noştri, tind să se ridice la standarde cât mai înalte. Astăzi, majoritatea tinerilor urmează o facultate sau două şi lucrează în acelaşi timp, dorm mai puţin, mănâncă dezorganizat.

Alimentaţia proastă, mâncatul dezordonat şi aportul scăzut de legume şi fructe , un şoc, depresia, o stare de tensiune prelungită, o boala gravă, pot de asemenea să încetinească procesul de producere a melaninei (pigmentul ce dă culoarea părului), ceea ce duce la aparitia firelor albe.

Insomnia sau numărul insuficient de ore de somn accelerează apariţia firelor albe. Poluarea, expunerea exagerată la soare duc în timp la depigmentarea firelor de păr.

Dacă vreţi să întârziaţi cât mai mult apariţia primelor fire albe este indicat să aveti un aport echilibrat de vitamine B şi acid pantotenic (ăsta e de fapt vitamina B5. Se găseşte în mai toate felurile de mâncare, dar mai ales în ouă, nuci şi fructe).

Published in: on Martie 23, 2011 at 23:52  Comments (2)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/03/23/soc-fire-albe/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 comentariiLasă un comentariu

  1. Fire albe:))))


Lasă un răspuns

