Am ieşit din hibernare

Ieri m-am bucurat de temperatura plăcută din termometru şi am profitat de ziua frumoasă de duminică, aşa că am ieşit la plimbare.

Pentru că soarele se arată cam rar în primăvara aceasta şi avem parte de o zi călduroasă şi senină la zece zile ploioase,  înnorate şi răcoroase, nu am stat prea mult pe gânduri şi am ales să vizitez două locuri drăguţe : noul Stadion Naţional Lia Manoliu (care este încă în construcţie) şi Grădina Zoologică de la Băneasa. La final mi-am relaxat picioarele pe o băncuţă din Parcul Carol.

Stadionul arată bine. Are o suprafaţă totală de 108.420 mp, iar terenul propriu zis  pare mic, dar este clar că se înscrie în dimensiunile standarde. Capacitatea stadionului este de 55 000 de locuri, acopeşisul va fi retractabil deci  poate fi folosit în orice perioadă a anului (fie vreme bună, fie vreme rea :D).

Chiar dacă ieri mii de oameni s-au înghesuit să intre şi să iasă pe o singură intrare, la meciuri şi la concerte stadionul se poate ocupa integral în 20 de minute datorită celor 94 de căi de acces. De asemenea vor fi amplasate 4 ecrane gigantice. Există cu siguranţă multe motive care să ne facă mândri că avem aşa un Stadion Naţional! Acum trebuie să aşteptăm inaugurarea lui şi să mergem la meciuri şi concerte acolo.

Anul acesta se va juca pe Lia Manoliu meciul României cu Argentina (la care mi-am propus de pe acum să merg), iar Primăria Capitalei anunţă că va organiza un megaconcert pe stadion. Eu abia aştept să văd acest frumos proiect finalizat!

La Grădina Zoologică n-am mai fost din clasa a II a, dar m-a bucurat vizita la fel de mult ca în copilărie. Atunci am râs teribil de o maimuţă cu „fundul” mare şi ieşit în afară. La fel şi acum =))!

Îmi pare rău pentru animăluţele astea ţinute în captivitate, dar e bine ca unele să rămână acolo  (de exemplu pitonii, cobrele, crocodilul, tigrii, puma, lupii şi alte animale periculoase ).

Ca şi la stadion era aglomeraţie mare, dar nu de mii de oameni. Am întâlnit părinţi cu copii nou născuţi, preşcolari şi şcolari. Unii înţelegeau ce se întâmplă pe acolo şi chiar completau fişele descriptive ale animalelor, dar ce putea înţelege un copil de 2 ani? Probabil credea că se uită la desene animate.

Încă mă gândesc în ce categorie mă încadrez. În general cu toate, pentru că sunt la fel de stresată cum sunt ele în captivitate. În particular, cred că sunt „Psephotus haematonotus” =)) pentru că-mi merge meliţa câteodată de nici eu nu mă recunosc! Dacă nu aveţi ocazia să vizitaţi grădina zoologică aruncaţi o privire aici şi vedeţi animalele live.

Alte informaţii despre Grădina Zoologică!

După ce mi-am rupt picioarele vreo 3 ore la Zoo şi 1 oră jumate la Stadion (dintre care 45 de minute la coadă şi 15 până am nimerit singura intrare de acces) am avut parte de 0 oră de relaxare, pe o bancă, la soare , în Parcul Carol, privind răţuştele de pe lac şi copilaşii care se dădeau cu rolele şi se plimbau cu bicicletele. O zi splendidă în care am uitat parţial de stresul pe care îl am, conştient şi inconştient, din cauza apropierii examenului de licenţă :S. Dar apoi voi avea o binemeritată vacanţă, până îmi voi găsi ceva de lucru.

Aşadar, cine n-a profitat de Ziua Porţilor Deschise pentru a vizita Stadionul National Lia Manoliu va avea ocazia să meargă la meciuri şi concerte (deşi mă îndoiesc că vor merge toţi bătrâneii şi copilaşii care au trecut ieri pragul şantierului stadionului). Grădina Zoologică o puteţi vedea zilnic de la 9:00 la 17:00! Cel mai drăguţ e că te poţi odihni în linişte în mijlocul naturii, la iarbă verde, în pădurea de lângă Zoo.

Voi cum v-aţi petrecut timpul Duminică?

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/04/18/am-iesit-din-hibernare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

