Azi studentă, mâine ?

Azi am terminat facultatea! A fost ultima zi în care m-am prezentat la cursuri şi seminarii, după primii mei 3 ani de studentă. A fost ultima zi de facultate… prima facultate. Nu se ştie ce idei îmi vor veni în viitor şi niciodată nu zic „niciodată”!

Tot ce ştiu e că după ce voi lua licenţa mă înscriu la master. Deci încă doi ani de studiu şi aprofundare a materiei şi meseriei pe care îmi doresc s-o practic. Jurnalist – indiferent ce formă va lua.

Nu ştiu cum să reacţionez… Să mă bucur? Să mă întristez? Sau să-mi amintesc?

Mă bucur pentru că de-a lungul anilor de studenţie am învăţat multe lucruri. Am dat la jurnalism pentru că era singura opţiune interesantă, după ce am renunţat să merg la Academia de Poliţie. Nu ştiam clar ce voi face şi ce viitor voi avea când voi termina studiile. Dar pe lângă faptul că m-a atras ramura asta, mi-a plăcut şi ce am învăţat de la profii mei, care fără îndoială au experienţă  şi ne-au împărtăşit cu drag ceea ce ei ştiu.

Prin intermediul practicii am cunoscut oameni exceptionali, dedicaţi muncii lor, şi am avut de învăţat şi de furat câte ceva de la fiecare. Am furat practici, tehnici şi trucuri de redactare şi practicare a profesiei de jurnalist. Aşa că e nevoie şi de puţină teorie şi de practică pentru a şti ce presupune jurnalismul în general şi meseria de redactor, reporter, prezentator, în particular.

Sunt tristă pentru s-a încheiat încă un capitol din viaţă. De acum nu mai suntem copii. Trebuie să ne luăm responsabilităţile pe proprii noştri umeri. Cel puţin eu… fiindcă mi-a plăcut şi-mi place să copilăresc. Poate mulţi dintre voi v-aţi luptat cu greutăţile mai timpuriu. Dar presupunând că vă regăsiţi în povestea mea, urmeză un loc de muncă prin care să punem în practică tot ce am asimilat în cei trei ani de studenţie. Dar capitolul ăsta este foarte sensibil şi prefer să nu-l tratez acum. În orice caz, privesc cu încredere şi speranţă la ziua de mâine.

Cât despre amintiri… sunt multe şi nu mă apuc să le înşir aici. Ele vor rămâne în minte, pentru că mă completeză pe mine, ca om. Şi am să le depăn cu cei dragi ,care au făcut parte din peisajul zilnic, la facultate!

Gata cu trăncăneala!

Acum sunt curioasă cum aţi trecut voi peste facultate, cu ce cunoştinţe şi deprinderi v-aţi ales şi ce sau cine v-a călăuzit  în viaţă. Aştept părerile voastre fiindcă întotdeauna avem ceva ce învăţat din experienţele altora!

Published in: on Aprilie 19, 2011 at 21:32  Lasă un comentariu  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/04/19/azi-studenta-maine/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

