Floarea Paştelui

Azi am intrat într-o florărie din Vălenii de Munte şi drept cadou am primit un bucheţel frumos, format din lalele, narcise şi nişte crăcuţe cu flori roz, catifelate. Doamna de acolo a spus că se numeşte  floarea Paştelui.

Nu am primit florile pentru că am ochi frumoşi, ci pentru că ne cunoaşte vânzătoarea, pe mine şi pe mama mea.  În plus s-a nimerit să fie ziua mea.😀 Am împlinit 21 de ani şi 10 luni =)).

Nu am auzit niciodată de existenţa unei flori a Paştelui. Şi am fost impresionată.  Florile au un aspect plăcut, sunt mătăsoase şi se aseamănă foarte mult cu florile de măr, dar cu mult mai multe petale şi foarte înghesuite pe crăcuţe subţiri de pomişor.

Am crezut că ele sunt „floarea Paştelui”, până am intrat pe internet să văd dacă mai găsesc detalii şi fotografii. Şi am găsit o floare a Paştelui cu totul diferită de cea primită de la florărie.

Floarea Paştelui se numeşte şi Anemone Pulsatilla şi arată cam aşa:

Este o plantă ierboasă, care are în pământ un rizom cărnos, puternic, din care iese tulpina. La baza tulpinii frunzele sunt dispuse în formă de rozetă şi sunt acoperite de perişori şi au despicături adânci.

Florile sunt albe sau de culoare mov, galben, vişiniu, au petale foarte catifelate, irizate pe margini cu galben şi au formă de clopoţel.  Înfloreşte în luna aprilie până spre vara, când, atât frunzele, cât şi florile emană un miros puternic dacă sunt strivite.

La aşa zisa floare a Paştelui, pe care am primit-o în dar, nici nu se pune vorba de vreun miros. Şi nici nu îndeplineşte vreun criteriu din cele de mai sus.Voi ataşa curând o poză pentru a vedea diferenţa între cele două.

Anemone pulsatilla este bogată în uleiuri volatile, acid anemonic, alcaloizi. Are şi proprietăţi antispastice, antibacteriene, sedative şi nervine.

Anemona sălbatică poate fi întâlnită pe pajişti şi în livezile de deal şi de munte. Este o plantă foarte delicată, care în ciuda fragilităţii ei, simbolizează puritatea şi perenitatea.

Numele de Floarea Paştelui (sau Floarea Renaşterii) i-a fost atribuit datorită perioadei de înflorire, între 15martie şi 10 mai.

În unele ţări, în vasul în care fierbeau ouăle de Paşte, se puneau petalele purpurii ale plantei, obţinându-se astfel o culoare roşie.

Denumirea de „Paschflower” a fost folosită pentru prima dată, în anul 1597, de către botanistul John Gerade.

În tradiţia populară, această floare se culege în Vinerea Mare şi se duce la biserică, unde se pune pe masa încărcată cu flori, se săruta icoana şi-apoi se trece pe sub masă de trei ori .  Pusă la icoane, Floarea Paştelui aduce bucurie şi bunăstare.

Din punctul meu de vedere Floarea Paştelui, zisă şi Anemona, este o floare suavă şi fragilă.

Voi ştiaţi de existenţa ei? Ce alte lucruri cunoaşteţi despre ea?

Published in: on Aprilie 21, 2011 at 22:57  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/04/21/floarea-pastelui/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

