Copil în fiecare zi

Ziua Copilului a reprezentat, dintotdeauna, pentru mine un prilej de bucurie, de nebunie, de joacă. Chiar dacă aveam 3 ani, 5 ani, 10 ani sau 20, m-am simţit şi mă simt minunat în lumea copiilor.

Este singura lume în care poţi zâmbi necontenit, unde răutăţile nu-şi găsesc locul… e ca în jocul cu scaunele muzicale.  Când se opreşte muzica, fiecare copil îşi ocupă locul, dar mereu rămâne cineva pe dinafară, fiindcă sunt mai puţine scaune decât jucători .

Îmi aduc aminte cu foarte mare plăcere de frumoasa mea copilărie, în care timpul parcă stătea în loc. Ne aştepta până târziu în noapte să terminăm nenumăratele jocuri . Alergam cu prietenele, cu vecinii şi cu alţi copii de dimineaţa până seara.

Pentru mine copilăria reprezintă o seamă de activităţi şi de lucruri:

–          Jocurile  de la grădiniţă, de la şcoală, din faţa blocului, de la plăci, de pe strada bunicii, din parc…

Primul joc pe care mi-l amintesc de la grădiniţă, după scaunele muzicale, este Batista Împarfumată. Apoi când am mai crescut puţin am învăţat Sticluţa cu Otravă, Pititea sau V-aţi ascunselea, Frunza, Cât e ceasul Împărate?, Un, doi trei… la petrete stai!, Hoţii şi vardiştii, Flori, fete sau băieţi…,  şi câte şi mai câte,  dar memoria nu mă ajută să le înşirui pe toate, acum…

E imposibil să uit câte concerte, spectacole şi picnicuri făceam ! Odată am făcut o expoziţie de monede vechi şi ceream bani de intrare, ca la muzeu. Doar că micul nostru muzeu era chiar la intrarea în scară. Nu-mi amintesc câţi bani ceream, dar ştiu că apoi cumpăram bomboane, caramele,  gume Turbo şi Zoo, acadele, pufuleţi şi jeleuri de toate felurile şi mâncam cu copiii de la bloc.

Noi nu ne jucam pe calculator jocuri cu Barbie sau cu maşinuţe. Nici nu mai încape vorbă de jocurile de strategie.  La noi nu exista Hannah Montana sau Ben10. Noi ne uitam la Sailor Moon, la Tom&Jerry, la Familia Flintstones şi altele.

Chiar vă invit să-mi amintiţi desenele copilăriei voastre, jocurile şi activităţile pe care le aveaţi când eraţi prichindei.

–          Multe cântece şi poezii le ştiu şi acum. Adesea le fredonez versurile  ca atunci când ne pregăteam pentru serbări.  Era momentul nostru să demonstrăm cât suntem de talentaţi, să arătăm că suntem conştiincioşi şi să dăm tot ce e mai bun din noi… Părinţii făceau tot posibilul să ne împopoţoneze şi să avem cele mai frumoase costumaţii. De frică că nu mai vine Moş Crăciun, cu toţii eram cuminţi ca nişte mieluşei şi ne interpretam rolurile cu seriozitate. Eu am fost Vulpe, Ied, Ciupercuţă, Zâna cea Bună, Charlie Chaplin.  Cum să uit toate acele moment comice?

–          La şcoală am participat la desene pe asfalt. Chiar am luat şi premiu, împreună cu alte colege de-ale mele. Nu că aş fi înzestrată cu prea mult har… dar am fost inspirate, am o fost o echipă unită.

–          Ştiţi că şi copilăria are gust? Copilăria mea are gust de caise, de vişine, de cireşe, de morcovi şi alte fructe şi legume pe care le furam din grădinile oamenilor ca să ne potolim pofta. Acea poftă nestivilită de viaţă!

–          Poveştile copilăriei au pus bazele oamenilor care am devenit acum! Poveţele şi sfaturile celor dragi au reuşit să contruiască personalităţi puternice şi unice.

Copilăria este o lume de miracole. Este un ansamblu de  inocenţă, optimism, veselie, curiozitate şi ingeniozitate.

Copilăria e inima tuturor vârstelor. Cu toţii păstrăm în suflet taina jocului. Şi trăim în orice clipă această splendidă perioadă a vieţii omeneşti prin bucuria celor mici. Copilăria a dat sens vieţii mele!

Sunt atât de multe de spus…

Dar vouă… ce întâmplări v-au marcat copilăria?

The URI to TrackBack this entry is: https://simplestaridespirit.wordpress.com/2011/06/01/copil-in-fiecare-zi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

